сряда, 8 май 2013 г.

Адекватно

Неадекватен съм, когато не разпознавам проблемите като такива. Тръбите ми текат и живея на наводнено. Пререждат ме на опашката и чакам. Лелката от закусвалнята ми пробутва вчерашни кифлички, защото съм шматка, и аз ям вчерашни кифлички до края на живота си. Не разпознавам необходимостта от намеса и поправка в реалността. Не виждам алтернатива. Позволявам. Зяпам.

Единственият начин за промяна в тази ситуация е артикулиране на дихотомия - проблем и непроблем. Промяна ще настъпи, когато осъзная, че болката започва далеч преди смъртта и кръвта. Когато назова сегашното като болящо, а другото - като възможно.

Само индивиди, осъзнали механизмите на болката, могат да съставят чувствителна общност, чиито действия "ще намалят вредите и ще предизвикат възможно най-малко болка и страдание."

Философията притежава способността да разтрива изтръпналата чувствителност към болка, а Точица са сред малкото български издателства, които показват отговорност и загриженост към изданията, читателите, обществото и света - тяхната поредица "Философски закуски" артикулира проблеми, от чието адекватно третиране, смятам, зависи добруването на всяка общност.


Няма коментари:

Публикуване на коментар